KINO MLADOSŤ: Batmana s R. Pattinsonom chváli kritika ako poctivý veľkofilm

• Dátum: 04.03.2022 / 12:01
imrich.mako@vranovske.sk
Autor

Legendárneho komiksového hrdinu Batmana si v jeho najnovšej verzii zahral Robert Pattinson, známy z upírskej ságy Twiligth. Prvé ohlasy na veľkofilm z dielne režiséra Matta Reevesa sú mimoriadne pozitívne.

Dva roky po tom, čo Batman (Robert Pattinson) sám seba vymenoval za stelesnenie pomsty v Gotham City, zaútočí zabijak na mestskú elitu sériou sadistických machinácií. Záhadné stopy vedú najlepšieho detektíva na svete do podsvetia, kde sa stretne s postavami ako Selina Kyle alias Catwoman (Zoë Kravitz), Oswald Cobblepot alias Penguin (Colin Farrell), Carmine Falcone (John Turturro) a Edward Nashton alias Riddler (Paul Dano). Keď začne byť prípad príliš osobný a zámery páchateľa jasné, Batman musí nadviazať nové kontakty, odhaliť vinníka a priniesť spravodlivosť do zneužívania moci a korupcie, ktoré už dlho sužujú Gotham City. Toľko dej…

Prvá postava „netopierieho muža“ sa zrodila v komikse „Detective comics #27“ a odvtedy ho filmári spracovali vo viacerých verziách. Matt Reeves sa rozhodol ísť cestou s vlastnou pečaťou ponurého Gothamu so všetkým, čo k tomu patrí. Kritici tvrdia, že „jeho“ Batman má našliapnuté k tomu, aby sa do histórie zapísal ako jedna z najlepších komiksových adaptácií na striebornom plátne.

Po Benovi Affleckovi, Christianovi Balemu, Georgeovi Clooneym, Valovi Kilmerovi, Michaelovi Keatonovi, Adamovi Westovi, Robertovi Lowerymu, či Lewisovi Gilbertovi Wilsonovi si hlavnú postavu zahral Robert Pattinson, ktorý však, podľa jeho slov, nemal nikdy záujem pracovať na filme so superhrdinom, ale priznal, že Batman u neho vždy vystupoval ako veľmi špeciálna a samostatná osobnosť. Rozhodujúcim momentom pre neho bol režisér Matt Reeves a jeho vízia. „Keď som sa s ním konečne porozprával, ukázal mi niektoré zo svojich prvých storyboardov a tie udávali tón niečomu radikálne odlišnému, jeho prístup ma nadchol. Aj charakteristika Brucea bola odlišná. Je sám a izolovaný, a predsa čímsi nútený robiť tú vec, ktorú robí. Je v tom dokonca aj akýsi druh beznádejného zúfalstva, čo je interpretácia, ktorá ma zaujala,“ uviedol Robert Pattinson.

Komiksový veľkofilm sa nakrúcal v Londýne, Glasgowe, Liverpoole, Leavesdene a Chicagu. Namiesto klasických kulís sa vo viacerých scénach využíval tzv. „virtuálny pľac“. To znamená, že obrovské LED obrazovky premietali v reálnom čase za hercami okolité prostredie. Výhodou tejto technológie je, že umožňuje požívať efekty okamžite, minimalizovať cestovanie, ako aj náklady na stavbu kulís.

Aktuálnu ponuku Kina Mladosť nájdete na www.kulturavranov.sk a alebo na facebookovej stránke Kino Mladosť Vranov nad Topľou.

Premietanie v kine Mladosť Vranov nad Topľou finančne podporil Audiovizuálny fond.

Batman