Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY
Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Ako si ľahko zvýšiť kondíciu a zlepšiť zdravie

Správy / Ostatné / Ako si ľahko zvýšiť kondíciu a zlepšiť zdravie

Mnohí štyridsiatnici sa mylne domnievajú, že im bude telesná schránka slúžiť rovnako spoľahlivo aj po päťdesiatke, či dokonca po šesťdesiatke. Najbližší krížik ich často presvedčí o opaku. Sedavé zamestnanie, vysedávanie na sedačke pred televízorom a zhrbený chrbát pred počítačom sa pomaly, ale isto podpisujú na zhoršenej kondícii. Keď pocítia prvé ťažkosti, prvé seknutia, prvé zadýchanie sa do schodov, prvé bolesti za hrudnou kosťou, zrazu sa pýtajú, ako predísť typickým chorobám dnešnej doby a pritom si udržať sviežosť. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Pohybom.

Pravidelné cvičenie
Ak patríte do kategórie 50+ a máte aspoň trochu úcty voči svojmu telu a zdraviu, začnite pravidelne cvičiť. Nemusíte začať behať maratón, ani sekať rekordy v posilňovni. Stačí začať pravidelne cvičiť. Primerane svojmu veku. Zlepší sa vám srdcová a respiračná kondícia, držanie tela a krvný tlak. Zvýši sa vaša chuť k pohybu, zlepšia sa vaše pohybové schopnosti a zvýši sa vaša chuť k zdravej strave.
Cvičenie vo vyššom veku nemôže vychádzať z náročných tréningových lekcii. Každé cvičenie treba prispôsobiť zdravotnému stavu, aby sa záťažou nedosiahol pravý opak.
 
BONUSY
Pravidelným cvičením si ľahko zvýšite kondíciu a znížite riziko civilizačných ochorení. Pravdepodobne sa vám upraví tlak, zlepší sa vám prekrvenie organizmu, zlepšia sa vám funkcie mozgu, lepšie zvládate únavu, vylúčite viac endorfínov a pocítite šťastie, dobrú náladu, čím sa vyhnete depresívnym stavom. V kombinácii so zdravou stravou sa tak ľahšie vyhnete obezite, vysokej hladine cholesterolu, mozgovej príhode, artritíde a iným nepríjemným ochoreniam. 
 
Už ste sa zamysleli nad tým, aké cvičenie je pre vás to „pravé orechové“?
Jednota dôchodcov na Slovensku, Mestská organizácia Centrum vo Vranove n/T. v spolupráci s domom kultúry chce zrealizovať projekt pod názvom „Pohybovou aktivitou k zdraviu seniorov“.
 
Obsahovou náplňou cvičebných lekcii budú cvičenia Pilates medical a jógové cvičenia, redukcia nadváhy, zdravotné cvičenia, cvičenia na spevnenie svalstva. Celkový program tréningových hodín sa upresní na prvom stretnutí. Začiatok a miesto oznámime vo Vranovských Novinkách.
 
Začiatok lekcii plánujeme v druhej polovici mesiaca november 2013. Záujemcovia sa môžu prihlásiť vo svojich organizáciách klubov dôchodcov alebo na tel. č. 0944 529 534 u autora projektu Mgr. Ladislava Klepáka.
 

Ako si ľahko zvýšiť kondíciu a zlepšiť zdravie

Správy / Ostatné / Ako si ľahko zvýšiť kondíciu a zlepšiť zdravie

Mnohí štyridsiatnici sa mylne domnievajú, že im bude telesná schránka slúžiť rovnako spoľahlivo aj po päťdesiatke, či dokonca po šesťdesiatke. Najbližší krížik ich často presvedčí o opaku. Sedavé zamestnanie, vysedávanie na sedačke pred televízorom a zhrbený chrbát pred počítačom sa pomaly, ale isto podpisujú na zhoršenej kondícii. Keď pocítia prvé ťažkosti, prvé seknutia, prvé zadýchanie sa do schodov, prvé bolesti za hrudnou kosťou, zrazu sa pýtajú, ako predísť typickým chorobám dnešnej doby a pritom si udržať sviežosť. Odpoveď je veľmi jednoduchá. Pohybom.

Pravidelné cvičenie
Ak patríte do kategórie 50+ a máte aspoň trochu úcty voči svojmu telu a zdraviu, začnite pravidelne cvičiť. Nemusíte začať behať maratón, ani sekať rekordy v posilňovni. Stačí začať pravidelne cvičiť. Primerane svojmu veku. Zlepší sa vám srdcová a respiračná kondícia, držanie tela a krvný tlak. Zvýši sa vaša chuť k pohybu, zlepšia sa vaše pohybové schopnosti a zvýši sa vaša chuť k zdravej strave.
Cvičenie vo vyššom veku nemôže vychádzať z náročných tréningových lekcii. Každé cvičenie treba prispôsobiť zdravotnému stavu, aby sa záťažou nedosiahol pravý opak.
 
BONUSY
Pravidelným cvičením si ľahko zvýšite kondíciu a znížite riziko civilizačných ochorení. Pravdepodobne sa vám upraví tlak, zlepší sa vám prekrvenie organizmu, zlepšia sa vám funkcie mozgu, lepšie zvládate únavu, vylúčite viac endorfínov a pocítite šťastie, dobrú náladu, čím sa vyhnete depresívnym stavom. V kombinácii so zdravou stravou sa tak ľahšie vyhnete obezite, vysokej hladine cholesterolu, mozgovej príhode, artritíde a iným nepríjemným ochoreniam. 
 
Už ste sa zamysleli nad tým, aké cvičenie je pre vás to „pravé orechové“?
Jednota dôchodcov na Slovensku, Mestská organizácia Centrum vo Vranove n/T. v spolupráci s domom kultúry chce zrealizovať projekt pod názvom „Pohybovou aktivitou k zdraviu seniorov“.
 
Obsahovou náplňou cvičebných lekcii budú cvičenia Pilates medical a jógové cvičenia, redukcia nadváhy, zdravotné cvičenia, cvičenia na spevnenie svalstva. Celkový program tréningových hodín sa upresní na prvom stretnutí. Začiatok a miesto oznámime vo Vranovských Novinkách.
 
Začiatok lekcii plánujeme v druhej polovici mesiaca november 2013. Záujemcovia sa môžu prihlásiť vo svojich organizáciách klubov dôchodcov alebo na tel. č. 0944 529 534 u autora projektu Mgr. Ladislava Klepáka.
 
×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok