Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Úspešné ukončenie úspešného projektu na Gymnáziu vo Vranove

Správy / Školstvo / Úspešné ukončenie úspešného projektu na Gymnáziu vo Vranove

Od septembra 2011 je Gymnázium vo Vranove nad Topľou zapojené v projekte s názvom „Different roots but equal as Europeans“ (Rôzne korene, ale rovnocenní ako Európania). V máji študenti absolvovali ďalšie stretnutie, keď navštívili Belgicko. My vám prinášame ich denník. Projekt je realizovaný s podporou z Európskych fondov.

Utorok 23. apríla

Po takmer troch hodinách strávených v mikrobuse na ceste do Budapešti sa konečne pred nami zjavila kontrolná veža budapeštianskeho letiska. Na tvárach každého z nás už bolo vidieť nadšenie a to z mnohých dôvodov. Nemohli sme sa dočkať nových ľudí, stretnutia, kultúry a dokonca pocitu letieť, keďže boli medzi nami aj takí, pre ktorých to mala byť prvá skúsenosť. Bolo približne 19:00, keď sme sa ocitli vo vzduchu.

Na letisku Charleroi v Bruseli, ktoré je vzdialené 70 km od mesta Dendeleeuw, kde sa nachádza hostiteľská škola IKSO sme pristáli niečo po 22:00. Hneď pred letiskovou halou už čakalo naše prvé belgické prekvapenie. Mikrobus v štýle nočného klubu! Môžeme s určitosťou povedať, že v živote sme nič takého nevideli. Aj to je dôvod, prečo sme si 40 minútovú cestu po diaľnici tak užili. Keď sme konečne prišli na miesto stretnutia v Denderleeuw, všetci už na nás netrpezlivo čakali. Po niekoľko mesačnej prestávke sme sa konečne streli so starými priateľmi a spoznali aj ich rodiny.

Streda 24. apríla

V prvý deň nášho stretnutia sme sa všetci stretli o 9:00. Potom začal oficiálny úvod riaditeľa školy IKSO, v ktorom privítal nás a študentov z ostatných krajín. Bolo zaujímavé vidieť opäť Belgičanov, Slovákov, Španielov, Talianov a Slovincov spolu na jednom mieste. Po rýchlej prehliadke, počas ktorej nám žiaci ukázali svoju školu sme popoludní navštívili primátora a potom nasledovala prehliadka historického mesta Aalst. Večer už bola pripravená konferencia, ktorej súčasťou bolo aj záverečné hodnotenie dvojročného projektu, ktorého bola súčasťou aj naša škola. Súčasťou večera boli aj prezentácie aktivít jednotlivých škôl v rámci projektu. Myslíme si, že bolo zaujímavé hodnotiť našu prácu z rôznych uhlov pohľadu. Nakoniec možno nie sme až tak iní ako sa na prvý pohľad zdá. Po oficiálnej časti nasledovala recepcia, ktorú pripravili študenti hostiteľskej školy. Celý večer sa niesol v priateľskej atmosfére aj napriek začiatočným stresom.

Štvrtok 25.apríla

Na druhý deň sme sa ráno opäť stretli, ale tentokrát pred železničnou stanicou, keďže sme mali namierené do hlavného mesta Belgicka – Brusel. Toto moderné a zároveň historické mesto sa veľmi podobá Berlínu. Navštívili sme Múzeum Európskej únie, kde sme mohli spoznať históriu jednotlivých krajín Európskej únie, katedrálu sv. Michala a nakoniec aj Grote Markt (Veľký trh) a radnicu. Hlavné námestie bol asi to najtichšie miesto aké som kedy videl. Na námestí stovky mladých ľudí, ktorí len relaxujú a vychutnávajú si typický nápoj Belgicka - pivo Duvel, teplé a slnečné počasie, čo je dosť neobvyklé na túto krajinu. Taktiež blízko hlavného námestia je ďalšie turistická pamiatka – Manneken Piss (cikajúci chlapec). V poobedňajších hodinách bolo dostatok času aj na nákupy v centre Bruselu. Večer, v miestnej reštaurácii v centre mal každý možnosť ochutnať niečo typické pre Belgicko – rebierka a hranolčeky.

Piatok 26.apríla

Posledný deň stretnutia. Na pláne bola prehliadka prístavného mesta Antverpy. Ak predchádzajúce 2 dni boli nadpriemerne teplé, tento deň bol presným opakom. Zažili sme typické belgické počasie. Mám na mysli zimu, silný dážď a silný vietor.

Ako prvé sme navštívili Maas múzeum, na ktorom sa nám naskytol neopakovateľný pohľad na celé mesto. Následne sme sa presunuli do centra Antverp. V takomto počasí bol každý z nás vďačný, že sme si mohli dať v blízkej reštaurácii šálku teplého čaju. Poobede sme sa vrátili späť do Denderleeuw. Pocity pri večernom balení boli zvláštne zmiešané, ale už sme sa tešili na rozlúčkovú párty v belgickom štýle. Asi najzaujímavejšou vecou celého večera bola hra zvaná „killing nails“ kde sme mali zabiť klinec v druhom (!) najrýchlejšom čase.

Po párty skoro ráno sme sa všetci stretli na parkovisku pred školou a potom rovno na letisko. V Budapešti sme pristáli o 10 ráno a späť vo Vranove sme šťastne dorazili okolo 16:00

Môžeme za všetkých povedať, že sme si užili výlet na 100% a sme veľmi vďační všetkým členom Projektu Comenius z Belgicka. Sme hrdí, že vás môžeme nazvať priateľmi.

Comenius team z Gymnázia vo Vranove nad Topľou

Piatok 26.apríla

Comenius team z Gymnázia vo Vranove nad Topľou

×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok