Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Jazyková exkurzia splnila účel i poslanie

Správy / Školstvo / Jazyková exkurzia splnila účel i poslanie

V dňoch 17. – 22. mája t.r. sa žiaci a učitelia anglického jazyka ZŠ Ul. Bernolákova vo Vranove nad Topľou zúčastnili jazykovej exkurzie (tematického poznávacieho zájazdu) v Londýne. Cieľovou skupinou boli žiaci 7. ročníka.

Do miesta našej plánovanej destinácie sme dorazili po 27 hodinovej ceste - zo Slovenska, cez Česko, Nemecko, Luxembursko, Belgicko, Francúzsko a trajektom cez prieplav La Manche.

Naša putovanie Londýnom sa začalo na Greenwichi – pri National Royal Observatory, ktoré je popri astronómii zamerané na fotometriu, spektroskopiu, teoretickú astrofyziku aj fyziku. Prechádza ním nultý poludník. Prezereli sme si National Maritime Museum (námornícke múzeum) nachádzajúce sa v Greenwichskom parku obsahujúce širokú a rôznorodú kolekciu exponátov vzťahujúcich sa k histórii britského námorníctva – lodné kotvy, kráľovské veslice, námorné uniformy a obrazy námorných hrdinov a cestovateľov. Odtiaľ sme sa plavili po rieke Temža priamo k London Eye, kde sme spoločne absolvovali vyhliadkovú jazdu. Prezreli sme si Houses of Parliament – sídlo parlamentu Spojeného Kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska, nachádzajúce sa v blízkosti vládnych budov na ulici Whitehall, najznámejšie hodiny na svete Big Ben – ktoré dostali svoju prezývku podľa najväčšieho zvona, Westminster Abbey, taktiež Trafalgar Square so známym stĺpom Nelson’s Column a Piccadilly Circus. Po celodennej pešej prehliadke sme sa ubytovali v prázdninovom komplexe Holiday Park Allhallows vzdialenom asi 1,5 hod. jazdy od Londýna, neďaleko ústia rieky Temže do Severného mora, kde už na nás čakali útulné mobilhomy. Druhý deň nášho pobytu v kráľovstve sme sa prešli v Hyde Parku, nádhernom St. James‘ Parku odkiaľ cesta viedla priamo k Buckinghamskému palácu, kde sme mohli byť o 11.30 hod. svedkami striedania stráží kráľovskej rodiny. Popoludní sme navštívili British Museum, St. Paul’s Cathedral, prezreli sme si Chinatown. Naša prehliadka v tento deň končila pri Tower of London prechádzkou po Tower Bridge. Cestou späť do Allhallows sme z autobusu sledovali moderné budovy a ulice – banky, poisťovne (poisťovňa Loyds, Anglická banka, Kráľovská burza). Posledný deň v Londýne sme ráno mohli zažiť typické londýnske počasie – dážď a hmlu, ale napokon sa počasie umúdrilo a opäť sme si vychutnali teplé slnečné lúče, ktoré nás s výnimkou tohto rána sprevádzali po celý čas.

Dopoludnia nás privítali na futbalovom štadióne Stamford Bridge, kde hrá slávny klub FC Chelsea. Tu si mohli prísť na svoje priaznivci futbalu VIP prehliadkou a taktiež veľmi pútavá bola nádherná expozícia Natural History Museum rozdelená do piatich hlavných kolekcií – botanika, entomológia, mineralógia, paleontológia a zoológia. Byť v Londýne a nenavštíviť múzeum Madame Tussauds – svetoznámu expozíciu voskových figurín známych osobností celého sveta? „Stretli“ sme tam osobnosti z histórie, členov kráľovských rodín, športové hviezdy, známych zločincov či politikov. Návštevu Londýna sme ukončili prechádzkou po dlhej Oxford street spojenou s nákupmi. Ďalší deň sme navštívili nádherné mestečko Canterbury známe svojou históriou s prvkami stredovekej architektúry (mestská katedrála, historické jadro). Toto mesto je sídlom canterburského arcibiskupa, hlavy anglikánskej cirkvi. Pokračovali sme do Doveru, odkiaľ sme sa trajektom dostali do Calais a potom už nasledovala cesta domov, ktorá ubehla akosi rýchlo – v stredu 22.5. niečo po 17.00 hod. sme unavení, ale plní zážitkov, poznatkov a nových skúseností dorazili do Vranova nad Topľou.

PaedDr. Natália Jevčáková

Jazyková exkurzia splnila účel i poslanie

Správy / Školstvo / Jazyková exkurzia splnila účel i poslanie

PaedDr. Natália Jevčáková

×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok